Waarom een online marketing event volgen?
Door de veelheid aan marketingblogs kan je je afvragen waarom je als SEO of SEA expert nog naar een offline event moet gaan. Maar de conferentie in Brighton is meer dan zomaar wat nieuws vergaren.
Naast diepgaande trainingen heb je ook de conferentie zelf, met verschillende sprekers over diverse topics. Natuurlijk heb je ook verschillende bedrijven die hun marketingtools promoten. En tenslotte zijn er ook nog de paar duizend internationale collega-marketeers die enkele dagen samenkomen om ervaringen uit te wisselen. De hele digitale community op één plek verzameld dus!
Welke advertentieteksten worden getoond? Een maximale kost aan je conversie hangen om je uitgaven te optimaliseren? Op voorhand laten inschatten of een bezoeker aan het zoeken is naar een huis, of gewoonweg advertenties tonen aan bijvoorbeeld enkel personen met een gezin? Het zijn allemaal parameters die al een tijdje binnen Google Ads ingesteld kunnen worden. En ze worden alsmaar nauwkeuriger.
Het is natuurlijk verleidelijk om als SEA expert enkele conversiedoelen in te stellen en dan Google zelf aan het werk te zetten. Maar we verkiezen om toch nog genoeg de touwtjes in handen te houden. We willen immers nooit overkomen als een geautomatiseerde bot wanneer we aan online marketing doen. Want als er iets belangrijk is geworden in deze concurrentiële wereld, dan is het wel het tonen van je authenticiteit als bedrijf
Veel Google, maar wat met Bing advertenties?
Als zoekmachine is Google natuurlijk nog altijd overduidelijk de baas. Maar we zien meer en meer de Bing zoekmachine (Microsoft) aan terrein winnen. Veel bedrijfswebsites zien een 5% van hun organisch websiteverkeer via Bing komen. En vaak liggen de conversiepercentages hier hoger dan bij het verkeer uit Google.
Daarom raden we in deze gevallen altijd aan om een klein deel van je advertentiebudget aan Bing te besteden. Het goed opvolgen van je websitedata zal dan uitwijzen of dit budget goed gespendeerd wordt, of terug naar Google moet verplaatst worden.
Tools, tools en nog eens tools
Natuurlijk grepen andere marketingbedrijven hun kans om promotie te voeren voor hun digitale tools. Het bijhouden van je zichtbaarheid in zoekmachines, een website audit uitvoeren of je sales vlotter info laten verwerken? Voor elke vraag zijn er verschillende oplossingen op de markt.
Het was wel interessant om deze bedrijven tijdens de conferentie te ontmoeten. Want ook in online tools is er een constante evolutie, en het overzicht bewaren is niet altijd even evident. Ook partnerships om klanten een betere service te geven, worden hier afgesproken.
Wat nu, na de conferentie?
We hebben heel wat bijgeleerd op de Brighton Conferentie. Dingen die onze SEO/SEA experts bij onze lopende marketingcampagnes zullen implementeren en integreren in onze nieuwe marketingstrategieën. Meer weten? Geef ons dan zeker eens een seintje via ons contactformulier.