Waarom een bedrijfswebsite?

Ben je niet zeker of je wel een bedrijfswebsite nodig hebt of niet? Dan leggen we je hier graag bondig uit waarom je een bedrijfswebsite moet laten maken. Want the future is now!

1. Online vindbaar zijn

Wist je dat 84% van de Belgische huishouden het internet gebruikt om informatie over goederen en services te vinden? Je mag er zeker van zijn dat (potentiële) klanten ook naar jóú zoeken. Het is dus belangrijk om op het internet vindbaar te zijn. En dat doe je natuurlijk met je eigen bedrijfswebsite. Hierop plaats je de belangrijkste bedrijfsinformatie, je producten en diensten.

Zo is het voor een bezoeker duidelijk wie je bent en waarom een potentiële klant of partner jou nodig heeft.

Door je bedrijfswebsite te laten optimaliseren (SEO) of online advertenties (SEA) te plaatsen kan je in de belangrijkste zoekmachines zoals Google en Bing bovenaan de zoekresultatenlijst eindigen. Zo ben je online nóg beter vindbaar.

2. Verkopen via het internet

6 op de 10 Belgen koopt goederen of diensten via het internet. Je kan dus via je bedrijfswebsite extra inkomsten genereren. Is je website of webshop goed gebouwd en automatiseer je zo veel mogelijk de offerte-aanvragen, bestellingen en leveringen van je product of service? Dan kan je kostenefficiënt werken en is het écht de moeite om een bedrijfswebsite te laten maken.

3. Betere marketing

Wanneer je een bedrijfswebsite hebt laten maken, kan je met online marketing beginnen. Dat is vaak goedkoper én effectiever dan de traditionele marketing.

Door de data van de bezoekers op je website te analyseren, kan je immers beter je doelgroepen omschrijven.

Bij online advertenties is het mogelijk om enkel en alleen de door jouw gekozen doelgroep te bereiken. Zo kan je bijvoorbeeld experimenteren met leeftijden, regio’s (van stad, provincie, land of regio’s), of gebruikte zoekwoorden. En dat zelfs met kleine budgetten!

Omdat je bij online marketing perfect weet wat de ROI van je advertentiebudget is, is het ook mogelijk om zeer kostenbesparend te werken. Maximale return met een minimale inleg!

4.  Hou je imago in het oog

Een duidelijke bedrijfswebsite zorgt voor een beter imago bij je (potentiële) klanten. 

Een bedrijf dat in deze tijd online onvindbaar is, is verdacht. Want waar vinden bezoekers hun informatie? Of wat moeten ze doen wanneer ze een vraag of klacht hebben? Je bedrijfswebsite is dus ook een onderdeel van je klantenservice.

Vergeet ook niet dat je concurrenten waarschijnlijk wél al een bedrijfswebsite hebben. Let daarop wanneer je een goede bedrijfswebsite laat maken. Die van jou moet er professioneel uitzien, vlot werken én via online marketing zichtbaar zijn in Google en Bing. Laat je dus begeleiden bij het bouwen van je bedrijfswebsite. Van ontwerp tot online gaan.

5. Vacatures

Heb je geregeld nieuwe talentvolle werknemers nodig? Dan kan je je bedrijfswebsite ook gebruiken om vacatures op te plaatsen. Niet alleen zien er zo meer mensen je vacatures. Door de informatie op je bedrijfswebsite kan een toekomstige medewerker meteen je bedrijf beter leren kennen. Zo voelt een werkzoekende meteen aan of er een match is, waardoor de sollicitaties die je binnenkrijgt relevanter zijn. Dat bespaart je weer wat tijd! 

Waarom een bedrijfswebsite laten maken? Niet aarzelen, maar doen!

Of je nu je bedrijfswebsite wilt gebruiken als visitekaartje of als verkoopsplatform (of als beide?), het is duidelijk dat het belangrijk is om een goede bedrijfswebsite te laten maken. 

Zoek je een partner die je bedrijfswebsite kan maken en je ook strategisch begeleidt bij het design, de content en de marketing? Dan mag je ons altijd een seintje geven via ons contactformulier! We zitten graag eens met je samen bij jou, of op ons kantoor in Melle (Gent).

Contacteer ons

Let's get this party started!