Hachiko Header 3

Dankzij Hachiko staan vandaag 125 assistentiehonden in Vlaanderen dagelijks klaar om hun baasjes te helpen!

De klant

Hachiko is een vzw uit Merelbeke die assistentiehonden opleidt om mensen met een motorische beperking bij te staan. Hachiko zorgt zowel voor opleiding, matching en begeleiding van de assistentiehonden.

De opdracht

Bij The Craft werken we graag samen met een goed doel. In het geval van Hachiko betekende dat het creëren van een nieuwe website met mogelijkheid tot het doneren van giften én het vlotter maken van hun administratie.

Het oog wilt ook wat: opfrissing webdesign

De start: een opfrissing van de look & feel. En dat op basis van de nieuwe huisstijl die onze offline partner Vandekerckhove&Devos creëerde. Die nieuwe stijl vertaalden we naar een webdesign. Verder gaven we ook veel aandacht aan het integreren van foto’s, een belangrijk onderdeel van Hachiko’s content.

Nieuwe website Hachiko
De nieuwe website van Hachiko. Vlot te bezoeken via desktop, tablet en smartphone.

Informatiearchitectuur: overzichtelijke content

De verschillende categorieën assistentiehonden, doelgroepen en testimonials creëerden de noodzaak om een doordachte informatiearchitectuur op te stellen. En dat nog vóór we met het webdesign en de programmatie van de website begonnen. Zo konden we de website efficiënt programmeren.

De informatiearchitectuur, een strategie die we bij elk nieuw project hanteren, dwingt ons om na te denken hoe we de content in de website zullen plaatsen en visualiseren. Gebaseerd op de doelen van de website en opgestelde customer journeys denken we na welke informatie waar staat. Én hoe een bezoeker vlot het antwoord op zijn of haar vraag kan vinden.


Door het volgen van deze strategie spelen het design en development in op de courante online marketingtechnieken. Op die manier is de website van bij het live gaan klaar om op lange termijn haar prestaties te verbeteren. De meeste aanpassingen in functie van marketingdoeleinden worden zo al vermeden waardoor we efficiënt (zowel kosten als tijd) werken.

Door na te denken over de informatiearchitectuur spelen het design en development in op de courante online marketingtechnieken. Op die manier is de website van bij het live gaan klaar om op lange termijn haar prestaties te verbeteren. De meeste aanpassingen in functie van marketingdoeleinden worden zo al vermeden waardoor we efficiënt (zowel kosten als tijd) werken.

Doe een online gift: simpel!

Hachiko’s website is echter niet alleen een informatieplatform. Een bezoeker moet ook vlot een online gift kunnen schenken.

Voor onze developers was het geen probleem om een giftmodule te bouwen. De afhandeling van de betalingen laten we uitvoeren door online partij Mollie.


Doe een gift: GDPR Proof

We hielden tijdens de programmatie ook rekening met GDPR, de Europese wetgeving die onder andere het gebruik van bezoekersdata reglementeert. Zo worden persoonsgegevens niet automatisch gebruikt om het Hachiko magazine te versturen. Vul je een bedrag in dat gelijk is of groter dan € 20, dan krijg je automatisch een extra optie om aan te vinken dat je het Hachiko magazine wilt ontvangen. Zo krijg je als websitebezoeker enkel in de bus wat je zelf hebt gekozen!

Doe een gift: overzicht fiscale attesten

Omdat een gift ook recht geeft op een fiscaal attest, is het voor de vzw handig om vlot een overzicht te krijgen van wie hier recht op heeft. We bouwden daarom in het CMS een rapport dat al de data die Hachiko’s administratie nodig heeft, verzameld en downloadbaar maakt. Handig!

Wil jij ook een nieuwe website, webshop of app?

Contacteer ons nu:

Let's get this party started!