Een huiselijke & familiale sfeer
gecombineerd met online marketing

De klant

Huysman Bouw is een bouwpartner waar je met een gerust hart je nieuwe woning vindt, of dit nu een huis is of appartement. En dit op maat tegen een eerlijke prijs. Ze zijn vooral werkzaam in Oost- en West-Vlaanderen waar ze op strategisch gekozen locaties. De kern van Huysman Bouw: op maat, eerlijke prijs, hoogwaardige afwerking en persoonlijk contact.

De opdracht

We zouden The Craft niet zijn als we geen persoonlijke band met onze klanten opbouwen. En Huysman Bouw is zo een klant. We groeien samen met hen en ontwikkelden ondertussen een lange duurzame vertrouwensband. Zo bouwden we eerst hun website. Deze moest de familiale en huiselijke sfeer van Huysman Bouw uitademen, maar tegelijk ook de woonprojecten tot bij de geïnteresseerde koper brengen. Maar voor deze klant gaan we verder. Want we blijven de website onderhouden en aanpassen wanneer nodig. We brengen ook zelf ideeën aan om de gebruiksvriendelijkheid en het verzamelen van leads te stimuleren.

Mock Up Huysman Xl

De bezoeker laten vinden wat ze zoekt

Een cruciale opdracht bij de website van Huysman Bouw is om een bezoeker snel te laten vinden wat hij of zij zoekt. Daarom bouwden we een handige zoekfunctie met filters. Op die manier kan iemand snel een zoekopdracht uitvoeren en een interessant woonproject vinden. Ook het overzicht van de woonprojecten maakten we overzichtelijk. Naast de visuele thumbs kunnen er hier ook USP’s toegevoegd worden: korte boodschappen die in het oog springen en een potentiële lead kunnen overhalen om een woonproject te ontdekken.

Huysman Zoekfunctie Woonprojecten

Makkelijk contact opnemen

Wat moet een bezoeker doen wanneer hij geïnteresseerd is in een woonproject op deze website? Contact opnemen natuurlijk! Een analyse van heat mapping en Google Analytics gecombineerd met onze ervaring in copywriting en interactive design zorgen ervoor dat we die conversie vlot laten verlopen.

Zo is het  veel gebruikte telefoonnummer snel terug te vinden. Maar ook een contactformulier verzenden kan van op de pagina zelf.

De stap om contact op te nemen verkleinen? Dat losten we op door een sympathieke foto van de verantwoordelijke bouwconsulent te koppelen aan het formulier en telefoonnummer. Zo weet de bezoeker meteen met wie hij te maken heeft.

Maar wat als er nu meerdere bouwconsulenten per woonproject zijn? Ook dat losten we op. We tonen afwisselend de contactgegevens en foto’s van de bouwconsulenten. Zo is er geen discussie over de verdeling van binnengekomen leads. Het verwerken van die binnengekomen leads loopt trouwens ook soepel. Want we koppelen ze aan de juiste mailbox of online tool. Een mailinglijst leggen we automatisch aan in Campaign Monitor.

Nieuwsbrieven: verbind je publiek met je bedrijf

Het verzenden van nieuwsbrieven is één van de online marketingstrategieën van deze klant. En terecht! Want veel bezoekers op de website willen op de hoogte blijven van de woonprojecten die nog in ontwikkeling zijn. Een nieuwsbrief verzenden naar dit type doelpubliek betekent op één efficiënte manier een grote groep mensen aanspreken. En dat terwijl je weet dat die groep gebruikers al interesse heeft. Niet onlogisch dus dat de conversieratio van dergelijke nieuwsbrieven hoog ligt!

SEO: zorgen dat men de website vindt

Op lange termijn de online zichtbaarheid van deze website verbeteren én de lopende Google AdWords campagnes ondersteunen was de opdracht. We stelden onze SEO-strategie voor deze website tweeledig op: gericht op een breder en algemener doelpubliek, maar ook gericht op het stimuleren van een lokale vindbaarheid.

Inspelend op de logaritmes van Google en Bing optimaliseerden we deze website volledig. De hoofdpagina’s richtten we op een breder doelpubliek dat met meer algemene zoekopdrachten werkt. 

De specifieke projectpagina’s optimaliseerden we voor lokaal gerichte zoekopdrachten. Hier worden immers regio gebonden woonprojecten voorgesteld.

Ondertussen volgen we de online zichtbaarheid van de website nog altijd op. A/B testen, bijhouden van heat maps en het monitoren van keyword rankings zorgen ervoor dat we constant de noodzakelijke data hebben om verbeteringen toe te voegen. Die updates zijn, naast het verhogen van de positie in de zoekmachines, ook gericht op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de website.

Een voorbeeldje? Dat was het testen van de positie van het formulier op de contactpagina. Plaatsen we die links of rechts op de pagina? Met of zonder headerfoto? Google Analytics data gaf ons een inzicht welke positie van het contactformulier het hoogste conversiepercentage geeft. Een kleine aanpassing die meer leads oplevert. Het zit vaak in de details!

Huysman Overzicht Woonprojecten

Landingspagina’s

Huysman Bouw ontwikkelt woonprojecten in bepaalde regio’s. Een landingspagina met als thema vastgoed en immo in zo’n regio is dan dé oplossing om het relevante doelpubliek aan te trekken. De content en het design werken hier samen om bezoekers naar de specifieke woonprojecten te leiden. Het strategisch plaatsen van call to actions zorgt dan weer voor nieuwe leads. De online vindbaarheid van deze landingspagina’s verbeteren we door de copywriting en optimalisatie (seo) te baseren op een keyword onderzoek.