Structuur

De structuur van uw website: UX matters. Een website, webshop of app moet in deze tijd de juiste structuur hebben. De gebruiksvriendelijkheid van je online platform bepaalt immers grotendeels je online ROI.

Een flowchart voor je website laten maken

“Waarom een flowchart?” of “Wat is een flowchart?” zijn vragen die we vaak horen. Maar een flowchart toont je nog vóór het maken van je website, webshop of app op een visuele manier de structuur. Dit betekent dat we al in het begin van het bouwproces nadenken over structuren, customer journeys en gebruiksvriendelijkheid. We stellen de juiste vragen, we houden jouw doelen in het hoofd en stellen zo een structuur voor die wérkt.

Een customer journey voor al je doelen

“Waarom een customer journey?” of “Wat is een customer journey?” zijn nog zo’n vragen die geregeld terugkomen. Een customer journey (ook wel customer experience journey of customer experience map genoemd), verbetert de gebruiksvriendelijkheid van je website, webshop of app in functie van je doelen.

We overleggen samen met jou wat de doelstellingen van je online platform zijn: leads verzamelen, producten verkopen, informeren…Wanneer we dat in kaart hebben gebracht, bedenken we hoe we het behalen van die doelstellingen kunnen verbeteren.

Beter gezegd: we brengen de ideale route van je online gebruiker in kaart, van het arriveren op je website tot het volbrengen van je doel.

Die ideale route is je customer journey, die voor elk doel uniek is. Een goeie customer journey zorgt voor meer behaalde doelen en geeft kansen om aan marketing automatisation te doen. Op die manier werk je ook nog eens efficiënter én kosten besparend.

Inboundmarketing

Inbound Marketing is een marketingaanpak die zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken. Met Inbound Marketing zorg je zelf voor een grote instroom van de juiste bezoekers die je verder kan converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content.

Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. In deze nieuwe realiteit is het jouw taak om niet alleen prospecten te vinden, maar vooral om ervoor te zorgen dat die prospecten jou vinden. Van het C-level komen de vragen naar ROI en lagere budgetten, vanuit saleshoek de roep naar méér én kwalitatieve leads.

Wireframing: de opbouw van je website

Naast de visuele structuur gaan we ook de website technisch opbouwen volgens een logische en gebruiksvriendelijke structuur. Ook hier baseren we ons weer op de doelstellingen van de website.

We kijken nu ook voor elk paginatype hoe we het beste een pagina indelen. Dit combineren we met een interactive design waar we gebruiksvriendelijkheid combineren met het behalen van je doelen.

Op naar de volgende stap

Hebben we na overleg de juiste structuur voor je online platform gevonden? Dan is de volgende stap het op punt stellen van je online design, het ontwikkelen van de website en het uitrollen van je online marketing. En bij elke stap zijn we graag jouw partner. Neem dus zeker eens contact met ons op!

Structerele problemen? Neem contact met ons op.

Let's get this party started!