Drag left drag Drag right
Klant Jules Destrooper
Expertises Webshop Websites

Een website en webshop van een hofleverancier optimaliseren? Voor Jules Destrooper bakte The Craft een digitale ervaring die de sobere klasse van het merk nog versterkt.

The craft jules destrooper screens website
De klant

De koekjes van Jules Destrooper. Wie smelt er niet voor?

Het beslag voor het succesmerk werd al in 1886 geklopt, toen Destrooper met een bakkerij slash specerijenzaak begon in het West-Vlaamse Lo. Van zijn specerijen maakte hij amandelbrood dat hij meegaf aan zijn klanten. Een idee dat rees en rees en de rest is geschiedenis.

De opdracht

Website, webshop en salesflow optimaliseren: tough cookie die dát kan

Kijk, als het kruim van de koekjesmakers je vraagt om zijn website, webshop en salesflow te optimaliseren, dan hap je lekker toe. Een klus voor fijnproevers die het vooral niet te bruin bakken: dat moet The Craft met een gesmaakte woordspeling wel lukken. Vanuit de digitale transformatiebox werden het nieuwe concept, de doelgroepen, kanalen en doelstellingen scherpgesteld.

The craft jules destrooper sfeer lukken
The craft jules destrooper detail ingredients

The Craft en Jules Destrooper, een recept voor puur succes

Het merk Jules Destrooper staat als een huis. Anders word je geen hofleverancier. Zijn website steek je dan ook niet zomaar in een nieuw kleedje. Met respect voor de bekende stijl hebben we goed nagedacht over de informatiearchitectuur: een royaal extra kleurtje, op maat gemaakte buttons met passende icoontjes, ovenverse moodfotografie om de beleving te versterken en onversneden communicatie over de puurheid van de grondstoffen, de aanwezigheid van allergenen etc.

Wie wel een brok historie lust, scrolt via de geanimeerde tijdslijn door de geschiedenis van het merk en – deze kan écht tellen – dankzij onze slimme hoeveelheidscalculator kun je zelf zorgeloos aan de slag met de online recepten.

The craft jules destrooper desktop screen

In een steeds digitalere wereld wil Jules Destrooper ook verleiden met topvakmanschap, gebruiksgemak en originaliteit. Of hoe hopen historie ook heerlijk hip kunnen zijn.

Non-stopwebshop
met smaak

Mooi verhaal en wat een merk, maar jij wilt koekjes, geen gedoe. Te veel frictie op de customer journey en de klant verliest zijn weg. Vloeiend en zonder omwegen de smaak te pakken houden, dat was hier de opzet voor The Craft. Want of je nu een particulier bent, bedrijf of vereniging, snel en top of mind schakelen is voor ons het ABC van de B2B of B2C. Jules Destrooper wou een webshop waar je de koekjes nog nét niet uit je scherm kunt plukken en ze anders op je verlanglijstje kunt zetten.
Klik, krak, klaar.

The craft jules destrooper mobile screens

Banketbakken is precisiewerk. Dan bouwen wij een tool waarop je kunt rekenen. Kies een recept, voer het aantal personen in en de calculator past de hoeveelheden aan.

The craft jules destrooper winkelmandje

(Hap)klare lijn van front- tot backend

In 1886 deden ze het misschien nog zo, maar bestellingen kun je vandaag niet meer handmatig opnemen. Er moet een systeem achter zitten dat net zo vlotjes bestellingen en offertes verwerkt als er koekjes van de band rollen. The Craft ontwikkelde daarvoor een CRM-salestool met een front- en backendgedeelte. Aan de ene kant logt de klant in via zijn dashboard en kan hij zijn offerte, order, personalisaties en levermogelijkheden opvolgen. Aan de andere kant krijgt de salesverantwoordelijke een mooi overzicht en geeft hij alles netjes door aan de productie. Heel veel parameters bepalen de uiteindelijke prijs. Hier zat de uitdaging erin een configuratortool te ontwikkelen die rekening houdt met de talloze mogelijkheden qua aanbod, personalisatie, levering, kortingen... Voor B2B- en B2V-klanten is de prijs zichtbaar zodra ze zijn goedgekeurd.

Een salesflow moet vloeien, en dus trekt The Craft hem vlot met een sales- en configuratortool vanaf de offertemand en/of bestelmand.

bekijk de website

Ook een e-commerce website op
maat nodig van jouw bedrijf?

Neem contact op